Huset!

Jag och mamma körde en sväng till huset  (ja, du läste rätt! Huset och inte tomten 😊) för att fota för både bloggen och till Martin som har jobbat natt och inte kunde följa med. Helt otroligt hur fort der går! Mamma blev lyrisk och började planera hur altanen ska se ut och alla grillkvällar vi kommer att ha m.m. 

Huset ska målas vitt med ljusgrått tak.
Vårt matbord ska stå i vinkeln, där vi har altandörrar som går ut till trädgården. 
Vi funderar på att låta altanen gå lika långt ut som vändplatsen i grus.
Alltså lika djup som bildens vänsterkant.
Här kommer garaget stå.
Köksfönstret med liggande paneler som kommer målas ljusgrått. 
Grovingången till tvättstugan.

Vår fina ljusgråa ytterdörr.



Jag kan fortfarande inte förstå att det redan står ett hus på vår tomt! En sak vi inte riktigt tänkt på.. Vad ska vi ha för trappa till både entrén och grovingången? 



Kommentarer
Postat av: malincatrin

Hehe, det är nu det roliga börjar.. Att se framfarten. Är det bara ytterpartier som är resta eller kommer även en del innerväggar uppresta när det kommer "färdigt"?

Svar: Det är bara ytterväggarna som kommer i sektioner. Resten byggs på plats :)
/vagentilllyckan.blogg.se

2014-04-09 @ 20:27:43
URL: http://villaaroma.se
Postat av: Shadi

Men ååååååh va fort det gått!! Så härligt!

Svar: Ja verkligen :)
/vagentilllyckan.blogg.se

2014-04-09 @ 23:35:31
URL: http://bystoryteller.blogg.se
Postat av: Cerese

Hejsan!
Kul att jag har hittat till din blogg! Vi var och tittade på ett lyckan hus förra helgen och jag är helt kär :) Dock inte ett funkis hus så planlösningen är ju lite annorlunda i kök/vardagsrum.
I mitt huvud har vi redan börjar bygga men min man tycker gott vi kan titta på lite fler hus först, vi får väl se... ;)
Ska bli roligt att följa ert bygge och kommer säkert med många frågor om det är okej :)

Svar: Va kul att du också föll för Lyckan :) Vi tittade också på en hel del hus innan vi bestämde oss för att bygga. Det är bara att fråga på! Jag kan verkligen rekommendera Eksjöhus och är hittills väldigt nöjda :)
/vagentilllyckan.blogg.se

2014-04-10 @ 11:28:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0