Allrummet

Eller jag kanske borde skriva Martins TV-spelsrum :) Ni kan se i inlägget där jag lagt upp planlösningen exakt hur allrummet ser ut och vart i i huset det är placerat. Tanken är att vi ska ha TV:n på väggen mot sovrummen och sedan ska vi ha två sittsäckar och en fotpall. Jag ville ha en bäddsoffa eftersom det är snygg och praktiskt när man har gäster men älskling ville verkligen verkligen ha sittsäckarna istället. Jag ville inte stå i vägen för något han verkligen önskar, speciellt när jag vet att han gör detsamma för mig :)
 
Sittsäcken och fotpallen är från Mio och heter Chess. Den finns i grå (bilden) och beige. Vi valde den beiga (den är inte riktigt beige utan ljusgrå/beige). Jag hittar inte fler bilder då Chess-serien utgår och inte finns med på deras hemsida längre. Vi har redan köpt två säckar och en fotpall av samma anledning. 
 
Nu gäller det att hitta ett snyggt soffbord och TV-bänk. Sedan är det bara restan av huset kvar att inreda... Lyxproblem ;) 

Kommentarer
Postat av: Frida

Åh va roligt med en ny husblogg att följa! Vi bygger själva hus just nu, en 2-plans villa med Eksjöhus. Köpte tomten för 13 månader sedan men tog över ett halvår för oss att komma fram till den rätta planlösningen. Vi rita upp vårt hus själva med arkitekt. Nu har precis alla träd fällts på tomten och i februari gjuts plattan, i april kommer huset och i höst blir de äntligen inflyttning! Lång resa men så mycket glädje under tiden! Ni har så många roliga beslutat framför er :) ta gärna en titt på min blogg om du vill! Lycka till med bygget, ska bli roligt att se resultatet! Frida

Svar: Tack! Vi har skrivit en låååång lista med beslut som ska tas, nervöst men samtidigt väldigt spännande. Vårt hus kommer också i april :) Va roligt att ni ritat huset precis som ni vill!
/vagentilllyckan.blogg.se

2014-01-06 @ 00:17:25
URL: http://familjeniglomsta.blogg.se
Postat av: malincatrin

Hehe, så är det hos oss också. Allrummet är ett bio/spelrum medan vardagsrummet blir mer lounge och skönt häng. Smart med bäddsoffa för gäster. Vi har iofs två extra rum so far.

Svar: Vi har också två extra rum, ena blir ett riktigt gästrum och det andra kontor med en bäddsoffa eller riktig bra luftmadrass man kan ta fram när man har gäster som ska sova över.
/vagentilllyckan.blogg.se

2014-01-06 @ 12:03:40
URL: http://villaaroma.se
Postat av: Johanna

Hittade din blogg när jag kollade runt. Vi bygger just nu också men det roliga är att när jag tittar på er planritning så påminner den till stora delar det hus vi bodde i innan. Det var ett Myresjöhus som vi köpte av några som byggt. Men jag har lärt mig efter den här resan att alla tillverkare har ungefär samma mått och att man kan ta vilken planritning som helst och gå till andra så det är nog därför måtten ser rätt lika ut. Lycka till med ert hus det kommer passa perfekt till er för det gjorde vårt när vi var 30 och precis flyttade till hus för första gången:) Johanna

Svar: Tack, detsamma :)
/vagentilllyckan.blogg.se

2014-01-08 @ 19:38:16
URL: http://www.missfixtrix.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0